Dit systeem, ontwikkeld voor ProRail, draagt en zorgt voor dat ook in het snelheidsgebied 0-40 km/uur het treinverkeer beveiligd is. Spoorbakens – de ontwikkelde systemen – worden hiervoor langs de spoorrail geplaatst. Het systeem werkt in combinatie met een stopsein. Wanneer de machinist geen remactie inzet bij een rood sein, grijpt het systeem in en laat het de trein stoppen voor het stopsein. De ontwikkeling van het spoorbaken bestond uit het ontwerpen, engineering, beproeven en produceren van de spoorbakens zoals die gemonteerd worden langs de spoorrails.
Een oude toegepaste techniek in een nieuwe setting: de elektronische baancodegever is de opvolger van de mechanische baancodegever die sinds 1966 in gebruik is bij de beveiliging van het spoor. In opdracht van ProRail heeft Will Conijn Consultancy BV voor de nieuwe baancodegever alle onderdelen waar de oude mee opgebouwd is opnieuw ontwikkeld. Zo is voor de contacten van de baancodegever een elektronisch solid state contact ontwikkeld die geschikt is om het beveiligingssysteem langs het spoor betrouwbare te kunnen functioneren.Voor de behuizing zijn nieuwe productie matrijzen ontwikkeld voor moderne kunststof materialen. Hiermede is een product ontwikkeld wat weer enige decennia meekan.
Voor de reeds ontworpen inspectie robot heeft Will Conijn Consultancy BV een shelter ingericht, speciaal voor het gebruik van deze ‘sensabot’ op locatie en voor het transport van het benodigde apparatuur. Shell Global Solutions International was hierbij de opdrachtgever. De sensabot wordt door dit bedrijf gebruikt in de omgeving van de installaties als er veel gevaar is voor de mens. Dit kijk zijn bij kans op explosiegevaar of het aanwezig zijn van giftige stoffen in de lucht, wat het werken van de mens ernstig bemoeilijkt.